Pages in topic:   [1 2] >
sneller inloggen op kluwer
Thread poster: Oliver Pekelharing
Oliver Pekelharing
Oliver Pekelharing  Identity Verified
Netherlands
Local time: 20:00
Dutch to English
Sep 4, 2012

Ligt het aan mij, of moet je echt 4 stappen nemen om in te loggen op de juridische lexicon van Kluwer? Eerst naar mijn abonnementen, inloggen, op tools klikken en dan op de lexicon klikken. Weet iemand hoe het sneller kan (afgezien van permanent open houden).

Dank,

Olly


 
Michael Beijer
Michael Beijer  Identity Verified
United Kingdom
Local time: 19:00
Member (2009)
Dutch to English
+ ...
:-| Sep 4, 2012

Ja, ik word er ook gek van!

Hopelijk verandert er iets als ze binnenkort overgaan naar dat nieuwe Kluwer Navigator dinges...

Michael


 
Anne Lee
Anne Lee  Identity Verified
United Kingdom
Local time: 19:00
Member (2003)
Dutch to English
+ ...
Kluwer Navigator Sep 7, 2012

Waarover heb je het, Michael? We moeten al enkele maanden het nieuwe KluwerNavigator adres intikken, dat slechts een omhulsel is voor het Juridisch Lexicon zelf. Staan er dan andere veranderingen op stapel? Kun je daar meer over kwijt?
Onlangs werd ik aangeschreven door een studente die een studie uitvoerde over Kluwer Navigator en ik heb toen geen blad voor de mond genomen om mijn ongenoegen over de langdradige inlogprocedure uit te drukken. Abonnees op het Juridisch Lexicon worden behan
... See more
Waarover heb je het, Michael? We moeten al enkele maanden het nieuwe KluwerNavigator adres intikken, dat slechts een omhulsel is voor het Juridisch Lexicon zelf. Staan er dan andere veranderingen op stapel? Kun je daar meer over kwijt?
Onlangs werd ik aangeschreven door een studente die een studie uitvoerde over Kluwer Navigator en ik heb toen geen blad voor de mond genomen om mijn ongenoegen over de langdradige inlogprocedure uit te drukken. Abonnees op het Juridisch Lexicon worden behandeld als achtergestelde kinderen, schreef ik. De video's zijn niet op ons van toepassing en de inlogprocedure is niet evident.
Ik hou de pagina doorgaans open wanneer ik aan het werk ben. Vroeger werd je na een halfuurtje of zo automatisch uitgelogd maar gelukkig kun je de pagina nu onbeperkt openhouden.
Collapse


 
Michael Beijer
Michael Beijer  Identity Verified
United Kingdom
Local time: 19:00
Member (2009)
Dutch to English
+ ...
Mijn zoektocht naar JurLex... Sep 7, 2012

Hoi Anne,

(1) Ik begin hier:

http://home.kluwer.nl/online-abonnementen

(2) klik op 'Inloggen', en word d
... See more
Hoi Anne,

(1) Ik begin hier:

http://home.kluwer.nl/online-abonnementen

(2) klik op 'Inloggen', en word dan hier naartoe gestuurd:

http://www.kluwer.nl/navilite/index.jsp?&gc=WKNL_KL_PNP_KLUWER_KLW_home&scenario=lc_home

(3) daar klik ik op 'Tools'. dan ben ik hier:

http://www.kluwer.nl/statics/tools.html

(4) hier klik ik op 'Juridisch Economisch Lexicon NL-Eng', en word dan EINDELIJK hier naartoe gestuurd:

http://jurilex.host.diskad.nl/index.asp (met het eigenlijke woordenboek)

Ik HAAT Kluwer (en die idioten van Van Dale zijn dubbel zo erg). Het is zo ontzettend zonde dat al onze goede woordenboeken door hen worden verpest. Allebei de bedrijven zijn niet meer van deze tijd. Allebei de bedrijven zijn niet meer van deze tijd.

Ik gebruik http://navigator.kluwer.nl/ nog niet. Ik begrijp het ook helemaal niet. Waar dient het voor? Is het om wetten op te zoeken of zoiets? Ik heb 'Juridisch Economisch Lexicon NL-Eng' toegevoegd aan een zoek 'cluster', en dan geprobeerd om iets op te zoeken maar er gebeurt niks...









Michael

PS: Ik word wél elk halfuurtje of zo automatisch uitgelogd uit de Onroerend Goed Lexicon, die zich hier: http://85.112.18.211/OGL/login.asp? en hier http://85.112.18.211/OGL/default.asp bevindt.



[Edited at 2012-09-07 19:59 GMT]
Collapse


 
Oliver Pekelharing
Oliver Pekelharing  Identity Verified
Netherlands
Local time: 20:00
Dutch to English
TOPIC STARTER
droplet Sep 10, 2012

Hi Micheal,

Met Van Dale bedoel je ongetwijfeld die 'droplet' van hun? Heb ik ook een hekel aan, en elke andere applicatie die je dwingt om de muis te gebruiken voor zulke handelingen!


 
Michael Beijer
Michael Beijer  Identity Verified
United Kingdom
Local time: 19:00
Member (2009)
Dutch to English
+ ...
Echt treurig. Sep 10, 2012

Hoi Olly,

Daarom gebruik ik nog gewoon de Van Dale (Groot woordenboek Nederlands-Engles) op mijn PC. Ik heb ‘Versie 2.1 2006’, en voorzover ik het begrijp hebben ze misschien in totaal 4 nieuwe woorden toegevoegd in die 6 jaar;) Dat moet toch beter/sneller kunnen!

Michael


 
Marinus Vesseur
Marinus Vesseur  Identity Verified
Canada
Local time: 11:00
English to Dutch
+ ...
Van Dale helaas wel van deze tijd Sep 10, 2012

Het probleem is dat deze bedrijven door managers met een MBA nou net wèl "van deze tijd" zijn gemaakt, op negatieve wijze dan. Winst voor de aandeelhouders is als sinds jaren van primair belang voor Van Dale. Inhoudelijk daarentegen, ja, daar ligt het probleem: aan dure inhoudelijke woordenschatbewerking bestaat blijkbaar geen behoefte meer - we verkopen het geheel wel weer in een nieuw jasje. Als er dan toch een nieuw woordenboek moet komen, kopen we dat ergens anders voor een habbekrats.
... See more
Het probleem is dat deze bedrijven door managers met een MBA nou net wèl "van deze tijd" zijn gemaakt, op negatieve wijze dan. Winst voor de aandeelhouders is als sinds jaren van primair belang voor Van Dale. Inhoudelijk daarentegen, ja, daar ligt het probleem: aan dure inhoudelijke woordenschatbewerking bestaat blijkbaar geen behoefte meer - we verkopen het geheel wel weer in een nieuw jasje. Als er dan toch een nieuw woordenboek moet komen, kopen we dat ergens anders voor een habbekrats.

Ik zie vooruit naar een tijd waarin de inhoud weer meer telt dan de verpakking. Van Dale moet misschien eerst failliet gaan om dan door de goede mensen te worden overgenomen, mensen die een werkelijk interesse aan talen hebben.

Michael Beijer wrote:

Allebei de bedrijven zijn niet meer van deze tijd...
Collapse


 
Lianne van de Ven
Lianne van de Ven  Identity Verified
United States
Local time: 14:00
Member (2008)
English to Dutch
+ ...
En ingelogd blijven op Van Dale Oct 17, 2012

Ik ben niet bekend met Kluwer, maar ik heb een probleem met Van Dale, dienet een vernieuwde site heeft geintroduceerd, twee dagen geleden, geloof ik. Ik heb meteen maar aan de bel getrokken omdat ik binnen een half uur of misschien minder automatisch uitgelogd word en daar verder geen instellingen voor zijn.

Een week geleden had ik de webmaster eindelijk maar eens wat gestuurd omdat ik, na automatisch uitgelogd te zijn (na een uur o.i.d.) steeds via een nodeloze link "wij hebben ee
... See more
Ik ben niet bekend met Kluwer, maar ik heb een probleem met Van Dale, dienet een vernieuwde site heeft geintroduceerd, twee dagen geleden, geloof ik. Ik heb meteen maar aan de bel getrokken omdat ik binnen een half uur of misschien minder automatisch uitgelogd word en daar verder geen instellingen voor zijn.

Een week geleden had ik de webmaster eindelijk maar eens wat gestuurd omdat ik, na automatisch uitgelogd te zijn (na een uur o.i.d.) steeds via een nodeloze link "wij hebben een nieuwe site" terug moest inloggen, alles bij elkaar drie of vier stappen.

Ik hoop dat dit veranderd kan worden. Ik wil ingelogd blijven zolang mijn browser open is, en dat is soms een paar dagen. Maar wat zijn nu een paar dagen? Ik heb nota bene een JAARabonnement...
Collapse


 
Lianne van de Ven
Lianne van de Ven  Identity Verified
United States
Local time: 14:00
Member (2008)
English to Dutch
+ ...
Klagen over de uitgevers van Nederlandse woordenboeken Oct 25, 2012

Van Dale heeft een nieuwe site gelaunched maar kennelijk geen back-up ingebouwd. Ik kan geen verbinding krijgen. Het is vandaag donderdag, en ontving vanochtend deze mail als antwoord.

Geachte mevrouw,
Er zijn momenteel wat technische problemen met de online woordenboeken.
Wij zijn druk bezig om het te herstellen zodat de nieuwe online woordenboeken weer werken zoals voorheen.
Naar verwachting zal volgende week verholpen.
Met vriendelijke groet,
Hel
... See more
Van Dale heeft een nieuwe site gelaunched maar kennelijk geen back-up ingebouwd. Ik kan geen verbinding krijgen. Het is vandaag donderdag, en ontving vanochtend deze mail als antwoord.

Geachte mevrouw,
Er zijn momenteel wat technische problemen met de online woordenboeken.
Wij zijn druk bezig om het te herstellen zodat de nieuwe online woordenboeken weer werken zoals voorheen.
Naar verwachting zal volgende week verholpen.
Met vriendelijke groet,
Helpdesk Van Dale Uitgevers

Volgende week??
Ik heb inmiddels elders gelezen dan anderen ook geklaagd hebben bij VD over het feit dat ze niet ingelogd blijven. Kennelijk werkt Van Dale daar al zeker een half jaar aan.

Ik ben niet onder de indruk van de diensten van Van Dale, om nog maar te zwijgen over de ergerlijke Nederlandse scheurkalender die ik afgelopen jaar cadeau kreeg, waarvan 1 januari met een Engelse uitspraak begon en de hoofdredacteur zich met zijn woordkeuze en taalgebruik lijkt te richten op mensen die zich hoofdzakelijk niet voor taal interesseren.
Collapse


 
Lianne van de Ven
Lianne van de Ven  Identity Verified
United States
Local time: 14:00
Member (2008)
English to Dutch
+ ...
Van Dale opgelost Nov 3, 2012

Graag laat ik even weten dat Van Dale de bovenbeschreven problemen heeft opgelost. Wat me vooral heeft verrast is dat ik na 24 uur niet opnieuw hoef in te loggen wanneer mijn browser met de Van Dale tab maar open is gebleven.

 
Michael Beijer
Michael Beijer  Identity Verified
United Kingdom
Local time: 19:00
Member (2009)
Dutch to English
+ ...
:-) Nov 3, 2012

Goed om te horen dat er aan gewerkt wordt.

Nu nog hopen dat Kluwer iets doet aan die 4-stap inlog gedoe van het Juridisch-Economisch Lexicon...

Michael

[Edited at 2012-11-03 14:44 GMT]


 
Lianne van de Ven
Lianne van de Ven  Identity Verified
United States
Local time: 14:00
Member (2008)
English to Dutch
+ ...
Van Dale bij nader inzien Nov 4, 2012

Vandaag weer een mededeling naar de helpdesk Van Dale:

"Beste helpdesk,

Ik krijg al uren de mededeling dat de server overbelast is.
http://acties.vandale.nl/onbeschikbaar.html
Hoe kan dat nu? Ik neem aan dat als iedereen die mededeling krijgt, de server snel niet meer overbelast zou moeten zijn.

Ik vind het ook vreemd dat deze pagina met de m
... See more
Vandaag weer een mededeling naar de helpdesk Van Dale:

"Beste helpdesk,

Ik krijg al uren de mededeling dat de server overbelast is.
http://acties.vandale.nl/onbeschikbaar.html
Hoe kan dat nu? Ik neem aan dat als iedereen die mededeling krijgt, de server snel niet meer overbelast zou moeten zijn.

Ik vind het ook vreemd dat deze pagina met de mededeling overbelast een doodgewone onafhankelijke webpagina is, en niets php of anderszins dat met die overbelaste server interacteert. Is dit misschien uw oplossing voor een nieuwe website die niet werkt??

Ik ben niet tevreden met uw diensten, en betwijfel of ik daar over een jaar opnieuw gebruik van wil maken."


Dit is mijn jaarabonnement van €144 voor de dikke Van Dale online en de Engelse versie.
Graag hoor ik van anderen die de pc-versies hebben gekocht of ze daarmee tevreden zijn. Er zijn geen andere onlinediensten waarvoor ik zoveel betaal en die zoveel issues hebben.


[Edited at 2012-11-04 16:52 GMT]
Collapse


 
Michael Beijer
Michael Beijer  Identity Verified
United Kingdom
Local time: 19:00
Member (2009)
Dutch to English
+ ...
Hi Lianne, Nov 4, 2012

That's why I have decided to stick with the CD-ROM version of the Van Dale NL-EN. I looked everywhere but could not find any clear information on exactly how many entries they actually added or improved. I suspect that the online version contains exactly the same content as the old version. I'd say, save your money for dictionaries that actually get updated, such as: Graham's amazing Gro... See more
That's why I have decided to stick with the CD-ROM version of the Van Dale NL-EN. I looked everywhere but could not find any clear information on exactly how many entries they actually added or improved. I suspect that the online version contains exactly the same content as the old version. I'd say, save your money for dictionaries that actually get updated, such as: Graham's amazing Groot Woordenboek Industrie & Techniek (http://translex.co.uk/GWIT.html ), and Aart van den End's JEL and OGL.

Kluwer and Van Dale no longer seem to care about lexicography.

Michael

[Edited at 2012-11-04 17:06 GMT]
Collapse


 
Meta Arkadia
Meta Arkadia
Local time: 01:00
English to Indonesian
+ ...
Boezem Nov 4, 2012

Michael Beijer wrote:
Kluwer and Van Dale no longer seem to care about lexicography.

In plaats van Kluwer en Van Dale te beschuldigen, kunnen we beter de hand in eigen boezem steken. We leven in een `gratismetadvertentiescultuur.' Ik denk dat het voor Kluwer en VD gewoon niet meer rendabel is om kwaliteit te leveren waar toch te weinig vraag naar is. Je kunt alles toch opzoeken op het Internet?

Ik gebruik de GVD ENGDUT (geïnstalleerd) tig keer per uur. Vaak niet omdat ik de betekenis van een woord niet weet, maar omdat ik naar bevestiging, spelling of synoniemen zoek. Als ik de betekenis al niet wist, rolt die wel uit een MT. Nog veel erger is het gesteld met encyclopedieën. Ik heb de WP nog op dvd, maar die raadpleeg ik zelden, en dan nog voornamelijk voor de spelling van aardrijkskundige namen. De Wikipedia deugt niet, maar is `goed genoeg' voor dagelijks gebruik. Bij twijfel, raadpleeg uw dokter. De WP kun je niet eens meer kopen, geloof ik. Voor twee tientjes per jaar te raadplegen op het Internet of zoiets. Ondanks die absurd lage prijs vrees ik dat relatief weinig mensen er gebruik van maken. Hoe bekostig je dan de ontwikkeling?

Cheers,

Hans


 
Oliver Pekelharing
Oliver Pekelharing  Identity Verified
Netherlands
Local time: 20:00
Dutch to English
TOPIC STARTER
van dale en win8 Nov 5, 2012

Een waarschuwing als je naar win8 wil gaan: van dale elektr. woordenboek heeft een of ander probleem met dit OS. Het werkt, maar er zijn lange wachttijden ('not responding'). Ik ga het vermelden maar ik verwacht er weinig van!

Olly

Well, having said that, within the space of a few minutes VD got back to me and informed me that they're working on it and would I like to use the online dictionaries in the meantime? Maybe they've reorganised their customer service...
... See more
Een waarschuwing als je naar win8 wil gaan: van dale elektr. woordenboek heeft een of ander probleem met dit OS. Het werkt, maar er zijn lange wachttijden ('not responding'). Ik ga het vermelden maar ik verwacht er weinig van!

Olly

Well, having said that, within the space of a few minutes VD got back to me and informed me that they're working on it and would I like to use the online dictionaries in the meantime? Maybe they've reorganised their customer service...

[Edited at 2012-11-05 12:40 GMT]
Collapse


 
Pages in topic:   [1 2] >


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


sneller inloggen op kluwer






CafeTran Espresso
You've never met a CAT tool this clever!

Translate faster & easier, using a sophisticated CAT tool built by a translator / developer. Accept jobs from clients who use Trados, MemoQ, Wordfast & major CAT tools. Download and start using CafeTran Espresso -- for free

Buy now! »
Trados Business Manager Lite
Create customer quotes and invoices from within Trados Studio

Trados Business Manager Lite helps to simplify and speed up some of the daily tasks, such as invoicing and reporting, associated with running your freelance translation business.

More info »