Documents à fournir en plus de la facture
Thread poster: Gleyse
Gleyse
Gleyse  Identity Verified
France
Local time: 07:19
Member (2013)
English to French
+ ...
Aug 28, 2017

Bonjour,

Une agence espagnole me demande de fournir les documents suivants :
Photocopy of National Identity Document (D.N.I.) or passport (optional).

Certificate of Tax Residency

For projects managed from the US offices, W-8BEN form (non residents in US), or W9BEN form (if you are US resident or US citizen) will be also required to be sent to together with your invoice. Both forms are available on the internet.

Je pense que ce qui est
... See more
Bonjour,

Une agence espagnole me demande de fournir les documents suivants :
Photocopy of National Identity Document (D.N.I.) or passport (optional).

Certificate of Tax Residency

For projects managed from the US offices, W-8BEN form (non residents in US), or W9BEN form (if you are US resident or US citizen) will be also required to be sent to together with your invoice. Both forms are available on the internet.

Je pense que ce qui est important est le certificat de résidence. Auriez-vous plus d'informations sur tout ça ?


Merci,
Gleyse
Collapse


 
Jean Dimitriadis
Jean Dimitriadis  Identity Verified
English to French
+ ...
Attestation de résidence fiscale Aug 28, 2017

Bonjour Gleyse,

Vous pouvez en faire la demande via votre espace professionnel sur impots.gouv.fr

https://www.service-public.fr/professionnels-entreprises/vosdroits/F33465

Jean


 
Gleyse
Gleyse  Identity Verified
France
Local time: 07:19
Member (2013)
English to French
+ ...
TOPIC STARTER
Impossible de trouver Aug 30, 2017

Bonjour,

Je n'arrive pas à accéder au formulaire cerfa n°13800*01 - imprimé 730. Savez-vous quelle est la rubrique exacte pour en faire la demande ?

Merci,
Gleyse


 
Jean Dimitriadis
Jean Dimitriadis  Identity Verified
English to French
+ ...
Étapes Aug 30, 2017

Bonjour,

Voici les étapes à effectuer pour obtenir une attestation de résidence fiscale :

– Connectez-vous à votre espace professionnel sur le site des impôts : https://cfspro.impots.gouv.fr/
– Dans la section MES SERVICES de votre page d’accueil, suivez le lien intitulé « Compte fiscal ».
– Selectionnez ATTESTATION FISCALE>Attestation de réside
... See more
Bonjour,

Voici les étapes à effectuer pour obtenir une attestation de résidence fiscale :

– Connectez-vous à votre espace professionnel sur le site des impôts : https://cfspro.impots.gouv.fr/
– Dans la section MES SERVICES de votre page d’accueil, suivez le lien intitulé « Compte fiscal ».
– Selectionnez ATTESTATION FISCALE>Attestation de résidence fiscale dans le menu de navigation de la page suivante.

L’attestation de résidence fiscale dématérialisée est délivrée sous format PDF avec possibilité d’enregistrement et d’impression.

Jean
Collapse


 


To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

Moderator(s) of this forum
Andriy Bublikov[Call to this topic]

You can also contact site staff by submitting a support request »

Documents à fournir en plus de la facture






Wordfast Pro
Translation Memory Software for Any Platform

Exclusive discount for ProZ.com users! Save over 13% when purchasing Wordfast Pro through ProZ.com. Wordfast is the world's #1 provider of platform-independent Translation Memory software. Consistently ranked the most user-friendly and highest value

Buy now! »
TM-Town
Manage your TMs and Terms ... and boost your translation business

Are you ready for something fresh in the industry? TM-Town is a unique new site for you -- the freelance translator -- to store, manage and share translation memories (TMs) and glossaries...and potentially meet new clients on the basis of your prior work.

More info »